dimarts, 4 de desembre del 2012

Haig de dir-ho


Tinc necessitat de dir-ho, vet-ho aquí. Sóc avi. M'han fet avi.
El Xiruquero-kumbaià és l'avi matern d'una criatureta.
Si, ja ho sé que hi ha milions d'avis al mon, però a mi també em sembla que sóc el primer.
Com quan vaig ser pare.
De ser pare en vaig haver d'aprendre. 
Ara em toca, si Déu vol, aprendre a ser avi.
I, com sempre, desitjar cometre els menys errors possibles.

Entendré bé, segurament, la insistència de la companya en ensenyar-te la fotografia del seu nét al mòbil. I les explicacions del company sobre les gràcies i llesteses de la seva. Excel·lents raons per a fer menys freqüents les referències a xacres o malalties.
I m'agradaria que aquella llàgrima escadussera, feta d'un garbuix de sentiments indestriables, s'en sortís de sobreeixir el llagrimal.

Avui això d'escriure s'em resisteix, no en sé prou.
D'escriure, fins i tot de coses personals, sí que en sap i molt l'àvia materna.


20 comentaris:

Marta ha dit...

QUINA ALEGRIA!!!!!!!!!!!!!!!
FELICITATS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Salvador ha dit...

Segur que coneixent la teva sensibilitat i tendresa, aquesta criatura tindrà un avi perfecte...
Moltíssimes felicitats a tu i també a la Júlia

Albert ha dit...

Moltes felicitats i una forta abraçada!!!
encara que estic una mica fora, retirat de la web, i poc participatiu als blogs, el meu inclòs, la joia de ser avi, mereix un punt i apart.
A, per cert, no tinc cap dubte que sereu uns grans avis!!!!

Júlia ha dit...

Ara ja ets l'avi xiruquero, he, he.

Eva ha dit...

Enhorabona!

Joan Antoni ha dit...

Un més a portar xiruques. Felicitats !!!

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Gràcies Marta!

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Moltes gràcies, Salvador. Ai, farem el que podrem...

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Moltes gràcies Albert. Una abraçada igualment.

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Avi Xiruquero, Júlia?...ara que ho dius sembla el millor títol per a una cançó. M'hi hauré de posar....

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Moltes gràcies E!

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Gràcies Joan Antoni. Moltes gràcies.

Pere de can Peret ha dit...

Quin cúmul d’emocions que deuen ser difícils de gestionar.
La criatura és molt bonica i els avis segur que fareu molt bé el vostre paper!
Moltes felicitats!

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Si que son difícils de gestionar, Pere. Si.
Moltes gràcies!!

Anònim ha dit...

Com vaig dir ala Júlia, moltes felicitats!!!! La foto que li has fet a la nena és molt bonica, no la foto, vull dir la nena, és tota rodoneta i rosseta, al contrari del meu, que com saps, és morenet. Estic segura que gaudiràs plenament del teu paper d'avi.
NURIA

Gatsaule ha dit...

Moltes felicitats, Avi!! Ja aniràs explicant com va tota aquesta nova etapa, espero que la pugueu gaudir de manera intensa!!

Algun dia espero arribar-hi, també, però de moment, la propera primavera el que em portarà serà una tercera paternitat!

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Moltes gràcies Núria. Això està ben repartit: morenet i rosseta!

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Òndia, bones notícies Gatsaule! Oh, amb tres ja tindràs oportunitats de ser avi, si Déu vol.
Moltes gràcies per la felicitació. Tanmateix espero poder gaudir-ho, però no et negaré que el traspàs de l'altre avi, just set dies abans de l'arribada de la néta m'ha trasbalsat força.
Diuen però que cal no perdre l'esperança...

esparver ha dit...

Ei, vaig tard. Per molts anys que puguis fer d'avi xiruquero.

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Moltes gràcies Esparver!