dissabte, 3 de març del 2007

Martorell de la Selva


M'ha arribat per correu un fulletó del Grup Excursionista Amics de l'Esport, de Maçanet, explicatiu de l'edició d'enguany de la Marxa Popular de Martorell de la Selva, que ells organitzen i que enguany arriba a la desena edició.
Jo hi he anat un parell de vegades i m'ha agradat força. Potser enguany, que es fa el 18 de març també hi aniré.
Sovint he comentat que m'agraden les caminades populars per la facilitat que donen de conèixer llocs que altrament difícilment coneixeries. Aquest n'és un cas.


No estic decidit del tot perquè aquesta caminada té, al meu parer, un inconvenient, que és que l'esmorzar és a l'arribada.
És clar que sortint a les 8 del mati i essent el recorregut de 12 quilòmetres, com passa en aquesta edició, jo el faria amb entre tres hores i mitja o quatre, perquè m'agrada caminar sense córrer, gaudint de tot allò que posa a la vista i a més, si hi ha pujades (encara no m'he mirat el mapa), jo ja bufo. Així doncs, les 8 de la sortida més 4 hores, vol dir que esmorzaria a migdia o quarts d'una.


La primera vegada que hi vaig anar, que no sabia això de l'esmorzar, em vaig aturar cap a les 10 a menjar-me un entrepà que duia a la motxilla. Gat vell com sóc, mai em falta, per previsió, un entrepà i aigua a la motxilla. Sort d'això, perquè altrament hagués arribat amb l'ànima als peus i emprenyat.
De manera que si hi vaig enguany, em llevaré a les cinc del matí per a poder ser a les 7 a Martorell i esmorzar, que un parell d'hores després de llevar-me ja hauré fet la gana. I així l'esmorzar de la organització, a l'arribada, em servirà de dinar. Els altres anys hi ha hagut bones botifarres i no és qüestió de menystenir-les.


Us recomano aquesta caminada per aquest tros de la Selva i especialment la visita al conjunt de l'església de Sant Pere de Martorell, des d'on se surt i on s'arriba.