dilluns, 17 de setembre del 2007

Cirerer de pastor


Què seria de les nostres muntanyes si no tinguéssim el Cirerer de pastor?

Ahir, tot caminant al costat d'una joveníssima excursionista l'hi explicava unes quantes coses, com ara quin paper fa després dels incendis, perquè no convenia que se'n mengés més d'un parell de cireretes, etc..

També vaig mig ensenyar-li aquella cançó (la ocasió semblava d'allò més adient), que diu

"tinc un avi,
amb la barba blanca
i una pipa encesa,
que només fa fum,
que m'explica històries,
etc.."
En tornar a casa vaig pensar que m'agradaria saber-ne més del Cirerer de pastor. Per això he buscat i he trobat una pàgina que en parla abastament. Els noms que arreu se li donen és ben interessant.

Jo li dic Cirerer de pastor, que és com li diem al meu poble.

Si interessa la qüestió, és aquí.

2 comentaris:

Júlia ha dit...

A molts llocs en diuen d'arboç i anomenen com 'de pastor' els petits fruits de l'arç blanc, que crec que també són comestibles, amb moderació, com aquestes. Bé, és que a la vida, tot s'ha de consumir amb moderació...

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Aquesta no la sabia. Com tantes d'altres.
Si has anat a l'enllaç hauràs vist quina colla de noms, només a Catalunya.