dimecres, 12 de setembre del 2007

Tenim molts Montserrat

En un amable comentari al meu darrer article "In nómine €uri", na Júlia comentava: precisament fa poc em va arribar una crida per internet, per firmar a favor que no es construeixi més per la zona de Collbató i d'altres que s'estan urbanitzant a l'àrea de Montserrat.
Avui, reenviat per un centre excursionista m'ha arribat un escrit donant a conèixer la problemàtica i oferint la informació de la pàgina web de la plataforma opositora al projecte.

He entrat a la pàgina i m'he mirat en profunditat la informació que s'hi ofereix. Després he entrat al web de Collbató, on no he sabut trobar altra informació al respecte.
He considerat que, tanmateix, aquest projecte no hauria de tirar andavant, i he signat l'escrit d'oposició.
En resposta al comentaria de na Júlia, jo deia: la construcció a Collbató hauria de quedar circumscrita a l'adeqüació o no dels projectes expansius d'aquest municipi a la normativa del parc.
I és que el projecte al que m'he oposat no afecta al parc. Més ben dit, no l'afecta de manera directa. Segons la pròpia plataforma opositora: Tot això, en uns terrenys agrícoles que limiten amb el parc natural de Montserrat i la zona d'especial protecció de les aus (ZEPA) Roques Blanques-Montserrat-Llobregat de la Xarxa Natura 2000.(La negreta és meva).
A mí tampoc em sembla apropiat que instal·lacions industrials en la quantitat i tipus d'activitat permesa pel projecte, hagin de tenir ubicació en una zona tant sensible. Una de les raons per les que m'hi oposo.

De particulars, han estat obtingudes més de 50 mil firmes d'oposició a més de moltíssimes entitats de tota mena. Tinc però, una reflexió a fer.
La plataforma es diu "Salvem Montserrat". Em sembla una hàbil estratagema comunicativa.
Hagués estat més apropiat un "Salvem Collbató", per exemple, tota vegada que, malgrat que el projecte afecta una zona veina de Montserrat, és a l'altra cantó de la carretera, per bé que, repeteixo, no em sembla la millor ubicació.
Molt em temo que el "Salvem Collbató" no hagués tingut el ressò i l'efecte catàrquic que té el "Salvem Montserrat".
Cadascú lluita amb les armes que creu apropiades i en aquest cas la proximitat de Montserrat és una eina prou potent, sobretot per a aquells que no hagin entrat a conèixer en profunditat el projecte i s'hagin sentit moguts només per la expressió.
Salvem Montserrat és molt fort. Quí seria indiferent a "salvar Montserrat"?
Però al meu entendre, això porta una càrrega de inexactitut que em sembla inacceptable.

Aquells projectes, i tants que n'hi ha!, que no tenen Montserrat a prop, no gaudeixen de cap efecte catàrquic.
Espero i desitjo que en projecte esmentat pugui ser anul·lat.

I si acordéssim que tot Catalunya té un Montserrat a prop, que en aspectes mediambientals els té?
Quantes malifetes no es podrien aturar?